انواع ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان                   

به دلیل تفاوت های اناتومیک در هر انسان مانند میزان استخوان، کیفیت استخوان، شکل و نیز ارتباط فک بالا و پایین، انواع مختلفی از اندازه ها، شکل ها و ترکیب بندی های ایمپلنت دندانی وجود دارند ازجمله :

 

  1. Implant Internal Connection: یعنی اینکه قسمت تحتانی تاج آن به درون ریشه وارد شود. امروزه بیشتر از این نوع ایمپلنت دندانی استفاده می شود. فقط در قطرهای 3 میلیمتر و کمتر امکان این نوع ایمپلنت دندانی وجود دارد به دلیل قطر کم فیکسچر وجود ندارد زیرا باعث ضعیف شدن بدنه ایمپلنت دندانی می شود.

 

  1. Implant External Connection: یعنی اینکه قسمت فوقانی ریشه به درون تاج وارد شود. از آنجا که داخل ایمپلنت دندانی تراشیده نمی شود ایمپلنت دندانی از مقاومت بیشتری برخوردار است هنوز هم بعضی از متخصصین برای دندان های مولر از این نوع ایمپلنت دندانی استفاده میکنند.

 

  1. Mini Implant: به ایمپلنت دندانی با قطر کمتر از 3 میلیمتر مینی ایمپلنت دندانی گفته می شود که برای موارد موقتی استفاده میشود. ممکن است که لازم باشد برای شش ماه پروتز دندان موقت به بیمار داده شود در این صورت میتوان از دو یا سه مینی ایمپلنت دندانی استفاده بکنیم تا یک دست دندان موقت برای بیمار ساخته شود و در زمانیکه ایمپلنت های دندانی اصلی به بهره برداری میرسند مینی ایمپلنت ها حذف شوند.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: